We Francji kampania bezpieczeństwa drogowego, której autorzy apelują do kierowców, aby regularnie kontrolowali swój wzrok. Tym razem aktor Michael FASSBENDER dołącza do kampanii ACA # 3500LIVES i Klubów FIA. Inicjatorami są Automobilklub Association (ACA) i kluby Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Ambasador kampanii mówi, iż społeczeństwo posiada zbyt niską świadomość i przypomina znaczenie kontrolowania wzroku, apeluje, aby kierowcy nosili odpowiednie okulary jazdy. 20% kierowców ma 1 lub więcej problemów ze wzrokiem, które nie zostały poprawnie skorygowane – mówią statystyki (Road Safety, ASNAV). W drodze, 90% informacji potrzebnych do bezpiecznego prowadzenia pojazdu jest wizualne. I właśnie wizualnie podawane informacje są podstawą podejmowania decyzji podczas jazdy. Niewłaściwe widzenie kierowcy zwiększa jego czas reakcji, narażając życie zarówno kierowcy jak i innych uczestników ruchu drogowego.
Sprawdzaj swój wzrok! (jm)