Ogłoszenia

Pełnosprawni, jazda stąd!

17 grudnia 2019

Pełnosprawni, jazda stąd!
W Polsce 14% ludności posiada orzeczenie o niepełnosprawności. Wg oficjalnych danych wydano już ok. 650 tysięcy kart parkingowych zezwalających na parkowanie w miejscach oznaczonych kopertą, a samych miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami jest zaledwie ok. 13 tysięcy. Oznacza to, że na jedną kopertę przypada aż 50 posiadaczy karty (grafika – Kampania „Pełnosprawni, jazda stąd”)

Urząd Miasta Łodzi w dniu wczorajszym zainaugurował kampanię informacyjną pod hasłem: „PEŁOSPRAWNI, JAZDA STĄD!”. Cel – zwrócenie uwagi na bezprawnie zajmowane miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami przez osoby nieuprawnione.

W Polsce 14% ludności posiada orzeczenie o niepełnosprawności. Wg oficjalnych danych wydano już ok. 650 tysięcy kart parkingowych zezwalających na parkowanie w miejscach oznaczonych kopertą, a samych miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami jest zaledwie ok. 13 tysięcy. Oznacza to, że na jedną kopertę przypada aż 50 posiadaczy karty. A i tak nie zawsze mogą z nich skorzystać. Urząd Miasta Łodzi ze swoimi partnerami: Firmą Infosys i Bonjour przygotowały i zainaugurowały wyjątkową Kampanię Parkingową. Kampania w całości Internetowa. W pierwszym etapie udostępniany będzie plakat kampanii, następnie nakładka na zdjęcie profilowe na FP i ostatecznie film na YouTube. Kampania trwa od 16 grudnia 2019 r do 16 stycznia 2020 r.

Naszą akcję kierujemy przede wszystkim do kierowców, którzy czasami przez nieuwagę, czasami w codziennym pośpiechu stają na miejscach, które nie są dla nich dedykowane. Swoje zachowanie usprawiedliwiają najczęściej długością trwania postoju – przecież, przez przysłowiowe 5 minut na pewno nic się nie wydarzy. Niestety nasze doświadczenia pokazują, że jest inaczej. Osoby z niepełnosprawnościami w codziennym życiu borykają się z wieloma trudnościami. Choć dokładamy wszelkich starań, by niwelować bariery komunikacyjne, czynić miasto przestrzenią dostępną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców, to potrzebujemy zwiększyć świadomość, że przyjazne miasto to także przyjaźni mieszkańcy. Mocnymi słowami przypominamy, że koperta ma swoje konkretne przeznaczenie – mówią o celu akcji jej organizatorzy. Kampania jest bezkosztowa – podsumowują. (jm)