Przegląd prasy

J. Michasiewicz: Boulevard de la Croisette i wiele piękna (fotoreportaż)

1 sierpnia 2016

Boulevard de la Croisette, to przepiękna, ciągnąca się wzdłuż zatoki Morza Śródziemnego (Napoule), główna ulica Cannes. Najmodniejsza ulica Lazurowego Wybrzeża. Historycznie - to dawna nadmorska droga wiejska zwana “Drogą małego krzyża” (“crouseto” po prowansalsku oznacza “krzyżyk”), tędy szły pielgrzymki. Cannes odkryto ok. 1834 roku, z wioski rybackiej przekształciło się w uwielbiany przez arystokratów kurort. Dzisiaj mekka tych najbogatszych, filmowców i tzw. celebrytów. Ta tytułowa arteria miasta - Boulevard de la Croisette - została zapisana do księgi dziedzictwa narodowego Francji. Croisette otwarto w 1866 r. (wówczas pod nazwą Keizerinlaan). Dzisiaj to dwupasmowa ulica, szeroki deptak wśród palm i pinii, piaszczysta plaża. Rozsławiona na całym świecie przede wszystkim dzięki organizowanemu od 1946 roku prestiżowemu Międzynarodowemu Festiwalowi Filmowemu. Wówczas też zbudowano Pałac Festiwalowy (Pale des Festivals et des Congres). Architektonicznie budynek raczej rozczarowujący, a mimo to na słynnych “czerwonych schodach” sfotografować się chce każdy. Na pobliskim skwerze znajdziemy Aleję Gwiazd z odciskami dłoni wielu sław. Croisette to ulica bogactwa i luksusu, hazardu i nocnego życia. Wzdłuż niej zlokalizowano luksusowe hotele (te najbardziej znane: Carlton, Majestic, JW. Mariott Cannes, Martinez), kasyna, pałace – prywatne rezydencje, restauracje znane z wyśmienitej kuchni, butiki największych marek odzieżowych. To tutaj znaleźliśmy temat do naszego fotoreportażu – właśnie tutaj znaleźliśmy i sfotografowaliśmy, dla Czytelników PRAWA DROGOWEGO@NEWS, wiele pięknych aut, parkujących po prostu na ulicy. I także na te piękności popatrzcie oglądając fotoreportaż.

Ps. Marzeniem autorki fotoreportażu jest nieco inne, pozostaje nim torebka zaprezentowana na ostatniej z fotek. Niestety pozostaje...

Jola Michasiewicz z Cannes

d25915278769a3be43a363e980ff4fedc6aa08bd

d246683d9424ce750e0a6dd62f3d7544b158cd59

9f3e61ce62ae0fefd110a89f83ad20aecea54ac7

bef6065e9c0ab1c4f452492517deb6d0cb256f27

f6483b27759901a4f7f8e4ba58be018429630074

dc9249ab3b49707920879b2617434b2183d4cfc5

3a5250e181a69a2b3dd913f02f9e1e1eb51df543

6210654b76b5593c18e3ece92583ee1a2cb90fe0

7dbd9fa536fc686116ff41d261c3aa51e481c10e

e8d02224ebf38d2c794954cf866853461471c577

6b91c21e5c6ba13722a013d0c6b02fa9ede387b5

e3db18ce362f87d14d91ab33513cd4ca2af48015

423879f64e28ccc96265b3afab7fb7a6015a1e54

21f96f7a4a0d2c6b6bc45f8bf321a2d87fc15a55

27228f0810cd2d56b5e5bb82d148477ee0c29f56

5168872623b3bbbb7b35da8c115e98e839585cd3

fa7e23d1474962605a3a846d9abe949d05df4a35

(544-29-45 oraz 50 fot. Jola Michasiewicz)

Słowa kluczowe Francja pojazdy