We wrześniu Paryż powiedział adieu hulajnogom elektrycznym (wypożyczalniom/operatorom) teraz taką samą decyzję podjęły władze - departament ds. mobilności - Brukseli. Regulacja dotyczy hulajnóg elektrycznych publicznie dostępnych - na wynajem. Tu od 1 lutego br. liczba pojazdów do wypożyczenia ma zmniejszyć się o 60%.
Czyli ilość ich z ponad 20 spadnie do 8 tys. Na rynku pozostają dwie firmy wynajmujące: Bolt i Dott. Jednocześnie w ramach tej samej regulacji wzrośnie także liczba wyznaczonych miejsc parkingowych: 1000 do 1,5 tys. Poza tymi strefami użytkownicy nie będą mogli pozostawiać tych pojazdów. Wszyscy inni poza wymienionymi operatorzy otrzymali 6-tygodniowy okres karencji, w trakcie którego będą usuwali swoje pojazdy z ulic miasta. Podobnie jak Francuzi także Belgowie stawiają na rowery i motorowery publiczne. Wybrano nowych operatorów, ustanowiono limity dla wynajmowanych pojazdów.
Rozporządzenie ograniczające dostępność elektrycznych hulajnóg wejdzie w życie 1 lutego 2024 roku i będzie obowiązywało w 11 gminach Brukseli. Dla ośmiu pozostałych decyzje będą podejmowane po dokładnej analizie. Od marca br. liczba hulajnóg elektrycznych będzie też zmniejszana - z 25 tys. do 19. tys. - w Berlinie, częściowo taką regulację podjęły władze Pragi, zaostrzono przepisy we Włoszech, Portugalii czy Hiszpanii. (jm)