Przegląd prasy

Weź udział w kampanii – udostępnij ten spot

21 marca 2018

Weź udział w kampanii – udostępnij ten spot
W ramach kampanii społecznej pod hasłem „Raz, dwa, trzy… zginiesz TY!” wystąpił popularny aktor telewizyjny, teatralny i filmowy Janusz Chabior (kliknij)

„Czy jesteś dobry w podejmowaniu decyzji? - tak brzmi pierwsze pytanie zadane w spocie ogólnopolskiej kampanii społecznej pn. „RAZ, DWA, TRZY… ZGINIESZ TY! Jej inicjatorami i organizatorami są: Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Warszawie, Komenda Stołeczna Policji, Wojskowy Instytut Medyczny, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie i dziennik „FAKT”. Popularny aktor Janusz Chabior – w tym filmie wcielający się w rolę lekarza, który pracuje w prosektorium i za chwilę będzie przeprowadzał sekcję zwłok śmiertelnej ofiary wypadku drogowego - mówi o zmęczeniu, usypianiu i innych niebezpieczeństwach, które stają przed zmęczonym kierowcą, kierowcą, który jest „po spożyciu czy „po użyciu” lub „dzień po”. – PIŁEŚ I PROWADZISZ? – dziwi się lekarz. – SIADASZ, ZAPINASZ PASY. NIE!? – i podsumowuje: RAZ, DWA, TRZY… ZGINIESZ TY!

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie informuje: Zgodnie z raportami WHO z 2017 roku z powodu wielonarządowych urazów (m.in. będących następstwem wypadków komunikacyjnych) umiera 5 mln ludzi rocznie, a do 2020 roku to właśnie one staną się jedną z najpoważniejszych przyczyn zgonów w skali globu. Jeszcze 15 lat temu nie były one nawet w pierwszej dziesiątce przyczyn zgonów na świecie. Co zabija człowieka z urazem wielonarządowym? Już prawie 20 lat temu pojawił się termin Triady Śmierci (Lethal Triade). Hipotermia, koagulopatia oraz kwasica – to właśnie te trzy procesy, poprzez wzajemne na siebie oddziaływanie prowadzą do pogorszenia stanu pacjentów, a ostatecznie – do zgonu. Każdy, kto miał na noszach lub na stole w Trauma Room pacjenta z rozległymi obrażeniami ciała wie, jak łatwo takiego pacjenta stracić. To, że urazy wielonarządowe zaczynają wieść prym w statystykach zgonów nie oznacza, że nasz system jest niewydolny. Każdy system tworzą ludzie i to oni własnymi rękami mogą dokonywać cudów.

Kampania i jej 35-sekundowy spot już zostały nazwany – mocnym akcentem, a nawet brutalnym, ale może właśnie taką powinna być, abyśmy zapamiętali. „Raz, dwa, trzy… zginiesz TY! Akcja tej małej etiudy filmowej toczy się wokół dylematów zapinania pasów bezpieczeństwa, przekraczania dozwolonej prędkości, jazdy po spożyciu alkoholu itd. itp. Nic bardziej ostatecznego nie będzie miało miejsca niż to pokazują sceny w prosektorium.

Spot pojawi się w internecie, prasie, telewizji, na ekranach stołecznej komunikacji miejskiej. Kampania jest zaplanowana jako akcja ogólnospołeczna, sprawmy, aby rzeczywiście taką była. Udostępnijcie spot na swoich stronach internetowych, wyświetlcie podczas prowadzonego właśnie szkolenia kandydatów na kierowców, może też… UDOSTĘPNIJMY! RAZ, DWA, TRZY… ZGINIESZ TY! (jm)

Słowa kluczowe kampania spoleczna