Statystyka

Podsumowanie roku 2022: Kampanie brd, ale…

27 grudnia 2022

Podsumowanie roku 2022: Kampanie brd, ale…
(fot. la Sécurité routière - mat. prasowe)

Przed nami podsumowania mijającego roku i my do nich przystępujemy. Dziś niezwykle interesujące spojrzenie wstecz na kampanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2022 r. - popatrzmy co zrobili Francuzi, a dokładnie rządowe La Sécurité routière.

W lutym, aby ostrzec przed niebezpieczeństwami związanymi z korzystaniem z telefonu podczas jazdy, Road Safety nawiązał współpracę z artystą Simonem Bergerem.

Wraz z nadejściem wiosny zmotoryzowani kierowcy jednośladów przypomnieli sobie o znaczeniu noszenia sprzętu ochronnego.

Aby towarzyszyć Dniom Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Pracy w maju, Fred Testot wyprodukował serię internetową składającą się z 7 odcinków przeciwko ryzyku w miejscu pracy.

W czerwcu Road Safety świętowało pięćdziesiątą rocznicę powstania, spotykając się z Francuzami z objazdową i wciągającą wystawą.

Następnie z #VivrePour Francuzi zostali zaproszeni do podzielenia się w sieciach społecznościowych swoimi najpiękniejszymi powodami do życia, a tym samym do czujności na drodze.

W lipcu, przed wielkimi wyjazdami wakacyjnymi, film z Anthonym Sonigo i Djimo w rolach głównych zachęcał do zwolnienia tempa.

Przez cały rok zaangażowany kierowca SAM chodził swoją charakterystyczną postacią na festiwale muzyczne. Przypomniał sobie, że przez samą swoją obecność powraca hasło bezpiecznego wieczoru: "Kto prowadzi, ten nie pije".

W październiku kierowcy mogli (ponownie) odkryć prosty gest, aby uratować rowerzystów przed wypadkami drzwiowymi, dzięki "Lewe drzwi, prawa ręka; Prawe drzwi, lewa ręka. »

W listopadzie kampania plakatowa w Overseas przypomniała o potrzebie noszenia kasków na motocyklach lub skuterach.

Podczas Mistrzostw Świata Yoann Riou zilustrował swoim niepowtarzalnym stylem motto bezpieczeństwa drogowego przed niebezpieczeństwem picia i prowadzenia pojazdu: "Kiedy troszczysz się o kogoś, powstrzymujesz go!" .

W czasie świąt i do końca roku szczególna uwaga skierowana została właśnie na kierujących po alkoholu. W okresie 19-31 grudnia przed niebezpieczeństwem ostrzega  31 gwiazd telewizyjnych i radiowych media zachęcają do poszukiwania właściwej formuły, która przekona naszego przyjaciela, który wypił za dużo, od rezygnacji z powrotu za kierownicę. Ponieważ "Kiedy troszczysz się o kogoś, powstrzymujesz go!" – apelują w najnowszej kampanii.

Kampanie były transmitowane w telewizji, radiu i sieciach społecznościowych.

W 2021 r. pijani kierowcy brali udział w 28% śmiertelnych wypadków, 65% tych ma miejsce w nocy podsumowują Francuzi. Podkreślają, iż ryzyko odpowiedzialności za śmiertelny wypadek w wypadku pijanych jest 18-krotnie większe. Na przestrzeni ostatniej dekady liczba wypadków śmiertelnych na drogach w Europie zmniejszyła się o ponad 9 tys., co przekłada się na spadek w wysokości 31%. Eksperci wciąż podsumowują: - Liczba ofiar wypadków w Europie spada, ale niewystarczająco! Niestety! (jm)