Ekspert wyjaśnia

Czy opony mniej zużyte z tyłu?

10 grudnia 2006

Pytanie: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

Odpowiedź: Dla samochodu z napędem tylnym i przednim, zalecamy montowanie najnowszych opon z tyłu, dla większego bezpieczeństwa w sytuacjach nieprzewidzianych i trudnych (gwałtowne hamowanie, ostry zakręt...) przede wszystkim na mokrym podłożu. Liczne testy dowiodły, że łatwiej kontrolować koła przednie niż koła tylne. Opony z przodu zużywają się zazwyczaj szybciej niż z tyłu, zwłaszcza w samochodach z przednim napędem, które stanowią większość obecnych samochodów. Nowe opony zamontowane z przodu : - Zachowanie samochodu zmieni się, ponieważ równowaga przód/tył zostanie odwrócona. Kierowca przyzwyczajony do samochodu, który ma mniejszą przyczepność z przodu będzie więc zaskoczony.- Na drodze śliskiej, tył wpadnie w poślizg przed przodem. Kierowca nie będzie miał żadnej możliwości kontrolowania osi tylnej, i będzie miał tendencję do przyspieszenia co powiększy zjawisko obracania samochodu. Jedynie doświadczony kierowca będzie umiał wyjść z tej sytuacji... Nowe opony zamontowane z tyłu : - Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna. - Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna. - Przyczepność osi tylnej będzie większa i kierowca będzie mógł kontrolować i prowadzić samochód bez kłopotów, zwalniając i skręcając kierownicę w kierunku zakrętu. Dlatego Michelin radzi ograniczyć ryzyko montując opony nowe lub mniej zużyte z tyłu aby : - lepsza przyczepność w zakręcie.- zwiększone bezpieczeństwo.

Słowa kluczowe opony opony zimowe