Przegląd prasy

Tzw. pakiet mobilności najlepiej odrzucić w całości – komentuje Maciej Wroński

10 stycznia 2019

Tzw. pakiet mobilności najlepiej odrzucić w całości – komentuje Maciej Wroński
Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i logistyka Polska – „Czarne chmury nad transportem” [kliknij]

Komisja ds. Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego odrzuciła przepisy dotyczące transportu międzynarodowego. Stanowisko PE jest wymagane przed negocjacjami nad ostatecznym kształtem przepisów. Dokument trafi na sesję plenarną. Przypomnijmy – Komisja Europejska zaproponowała wprowadzenie tzw. pakietu mobilności, przepisów dotyczących przewoźników drogowych – delegowania pracowników. Przepisów niekorzystnych dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej.

- Z przykrością konstatuję, że to co się dzieje to nie jest krok we właściwym kierunku – mówi Maciej Wroński, prezes związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska. I kontynuuje – Naszym zdaniem trzeba zrobić wszystko - jeżeli pakiet mobilności nie ma mieć sensownego kształtu – to najlepiej ten pakiet w całości odrzucić.

Komentarz: CZARNE CHMURY NAD TRANSPORTEM

Dzisiaj odbyły się długo oczekiwane obrady i głosowania w Komisji ds. Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego w sprawie nowych propozycji kompromisów co do Pakietu Mobilności 1. Głosowano między innymi nad raportami eurposłów Kyllonen, van de Campa oraz Ertuga, czyli nad kwestiami delegowania, czasu jazdy i odbywania odpoczynków oraz zasad funkcjonowania transportu. Dwa z tych raportów zostały odrzucone, ale niestety ten najgorszy dla branży - raport I. Ertufa - przeszedł bez jakichkolwiek poprawek.

- Rozwiązania w nim zawarte, to już nie utrudnienia i bariery, ale wprost zamknięcie i likwidacja unijnego rynku transportu drogowego. 3/5 dotychczasowej pracy przewozowej polskich przewoźników stanie się w chwili wejścia w życie takich przepisów nielegalne. Są to przewozy transgraniczne pomiędzy innymi państwami. Przykładowo z Francji do Niemiec lub z Niemiec do Rosji. Jeżeli przewoźnik będzie kontynuował wykonywanie takich przewozów, to sankcją będzie nie kara pieniężna, ale utrata licencji wspólnotowej i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. A to oznacza likwidację firmy i związanych z nią miejsc pracy - komentuje Maciej Wroński Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska: [kliknij - https://www.facebook.com/TransportLogistykaPolska/videos/2048539971903228/ ] (jm)

Źródło TLP (facebook)