Przegląd prasy

Realizacja programu „Taksówka z fotelikiem”

1 lutego 2009

b887d30d8b72494f43c6daa5c87e79566e5c934b (284-16)

Program Taksówka z fotelikiem został zrealizowany w Krakowie w okresie październik 2008 – styczeń 2009. Jego celem było propagowanie bezpieczeństwa dzieci podróżujących taksówkami oraz edukowanie ich opiekunów na temat bezpiecznego przewożenia dzieci również podczas krótkich przejazdów. Program został objęty honorowym patronatem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a patronem merytorycznym programu został Przemysłowy Instytut Motoryzacji “PIMOT”.

W ramach akcji, 61 taksówek Radio Taxi 919 w Krakowie zostało wyposażonych przez firmę Liberty Direct w foteliki dla dzieci w wieku od 0,5 roku do 12 lat, dzięki czemu od października w Krakowie można zamówić taksówkę z fotelikiem dostosowanym do wagi i wieku dziecka. Foteliki udostępniane są pasażerom bez żadnych dodatkowych opłat. Wokół akcji została zorganizowana akcja informacyjna mająca na celu nagłośnienie akcji w mediach krakowskich. Akcję wsparły działania Public Relations, których celem było szerokie nagłośnienie akcji w mediach: krakowskich, ogólnopolskich (dziennikarze zajmujący się tematyką społeczną) oraz marketingowych. Działania Public Relations polegały na dystrybucji informacji prasowych nt. akcji oraz koordynacji kontaktów z mediami, aranżacji publikacji i komentarzy, a także na organizacji konkursów dla czytelników gazet. Dodatkowo, na wybranych taksówkach firmy Radio Taxi zostały zamieszczone siatki oraz naklejki informujące o akcji.

W rezultacie podjętych działań zainteresowanie mediów akcją “Taksówka z fotelikiem” było bardzo duże, czego efektem są liczne publikacje, które zostały opublikowane w kluczowych mediach lokalnych oraz ogólnopolskich. Na temat akcji powstało blisko 50 publikacji prasowych, radiowych i telewizyjnych, w tym kluczowych mediach krakowskich takich jak Gazeta Wyborcza Kraków, Gazeta Krakowska, Echo Miasta Kraków czy Dziennik Polski. Pomimo iż akcja miała charakter lokalny zainteresowanie przedsięwzięciem wykazały również redakcje ogólnopolskie takie jak Radio Zet, czy TVP2 oraz prasa branżowa - marketingowa. Programem zainteresowały się również media z innych regionów – np. Gdańska, Radomia czy Gliwic.

Akcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród dziennikarzy oraz rodziców, a elementami wpływającymi na zainteresowanie nią było z pewnością jej nowatorstwo oraz fakt, że jest ona odpowiedzią na faktyczne potrzeby rodziców. Z informacji przekazanych przez korporację taksówkową wynika, że bardzo wielu rodziców korzysta z możliwości przewozu dzieci w fotelikach. W rezultacie poziom bezpieczeństwa dzieci podczas podróży taksówką znacząco wzrasta.