Przegląd prasy

SWING - nowe oblicze komunikacji miejskiej

12 czerwca 2010

7c704a407cc3caf08717c833850be18fb48b9d1f

 

2831f61c5f4456c252f67fd6dfb168fcac62a36b

 

a7b71b42d5459340e7c89f04ed1fe1dcdf41c3a5

 

(Fot.: PD@N 344-29-31) ^Swingi to składy o nowoczesnej konstrukcji i wyglądzie - niskopodłogowe, klimatyzowane (przestrzeń pasażerska i kabina motorniczego), wyposażone w biletomaty i elektroniczną informację pasażerską oraz monitoring wizyjny. - Nowoczesna sylwetka, bardzo miłe i przestronne wnętrze, dobrze widoczne wyświetlacze, klimatyzacja, monitoring, ale co najważniejsze niskopodłogowy tramwaj z automatycznie wysuwaną rampą. Przy dokładniejszym obejrzeniu zwróciłem uwagę na nisko, dobrze umieszczone przyciski na drzwiach i obok miejsca dla wózkowicza, długi pas bezpieczeństwa obejmujący nawet "dużego" pasażera na wózku akumulatorowym - pisze na swoim blogu Marek Sołtys. Nowe składy będą dostarczane do Warszawy etapami. Do końca tego roku przyjadą 33 tramwaje typu 120Na, a do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 po stolicy będzie ich już jeździć 120. Wszystkie 186 tramwajów będzie wozić Warszawiaków do końca 2013 r. Dzięki temu do końca 2013 roku z ulic Warszawy znikną tramwaje typu 13 N i “klasyczne” 105N. Jest to jeden z największych w historii kontraktów na dostawy taboru tramwajowego w Europie.

 

W Warszawie parada torami tramwajowymi, przejechało 9 tramwajów, pierwszy najnowszy - Swing, na końcu model z 1907 roku (pierwszy tramwaj elektryczny stolicy). Uroczystą paradę zorganizowano z okazji włączenia do ruchu pierwszego ze 186 nowoczesnych tramwajów, które będą etapami dostarczane do Warszawy. Parada obrazowała ponad stuletnią warszawską historię komunikacji tramwajowej.

Słowa kluczowe komunikacja miejska tramwaje