Przegląd prasy

„Szlaban na ryzyko!” zwycięzcą SABRE Awards

14 czerwca 2021

„Szlaban na ryzyko!” zwycięzcą SABRE Awards
(fot. PKP mat. prasowe)

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” została nagrodzona w największym, międzynarodowym konkursie PR – SABRE Awards 2021. Projekt „#ŻółtaNaklejkaPLK, która ratuje życie” zwyciężył w kategorii regionalnej The Baltic.

Rokrocznie w konkursie SABRE Awards wyłaniane są najlepsze światowe kampanie prowadzone przez międzynarodowe marki i najbardziej renomowane instytucje. Podczas tegorocznej gali doceniono kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” i projekt „#ŻółtaNaklejkaPLK, która ratuje życie” realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i agencję Partner of Promotion. W jury konkursu zasiedli eksperci z całego świata i wyłonili zwycięzców spośród ponad 2000 zgłoszeń.

Istotnym elementem kampanii jest innowacyjny projekt #ŻółtaNaklejkaPLK, który prowadzi do zmniejszenia liczby niebezpiecznych zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych lub zminimalizowania ich tragicznych konsekwencji. Od 2018 roku wszystkie przejazdy zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są oznakowane Żółtymi Naklejkami. Znajdują się one od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub na napędach rogatek i posiadają trzy istotne informacje: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego składający się z 9 cyfr, numer alarmowy 112 i numery telefonów „w razie awarii”. To właśnie te informacje pozwalają sprawnie zawiadomić służby o niebezpiecznym zdarzeniu i zapobiec dziesiątkom dramatów osobistych, utrudnień w ruchu kolejowym i drogowym oraz ogromnym kosztom związanym ze zdarzeniami tego rodzaju.

Przez 3 lata żółte naklejki na przejazdach i specjalne łącze między służbami PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. a operatorami nr 112 pozwoliły w 1 313 przypadkach zapobiec potencjalnym tragediom. Oznakowanie przejazdów istotnie zwiększyło poziom bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów pociągów. Wyróżnienie projektu pozwala liczyć na jeszcze większą znajomość kampanii, a tym samym – korzystne efekty dla bezpieczeństwa na przejazdach – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pozytywne skutki kampanii są widoczne już dziś. Od 1 czerwca 2018 r. do 31 maja 2021 r. operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali 13 022 zgłoszenia z wykorzystaniem systemu Żółtych Naklejek PLK, dotyczące potencjalnych zagrożeń na przejazdach i terenach kolejowych (od początku 2021 r.: 2 546 zgłoszeń). W 411 przypadkach, dzięki dedykowanemu łączu komunikacyjnemu między 112 a PLK, wstrzymano ruch kolejowy i wezwano pomoc (od początku 2021 r.: 53 przypadki). Przy 902 zgłoszeniach ograniczono prędkość jazdy pociągów, by zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i korzystających z przejazdów (od początku 2021 r.: 165 przypadków).

Międzynarodowy konkurs branży public relations – SABRE Awards (Superior Achievement in Branding, Reputation & Engagement) –  jest organizowany od 2008 r. przez PRovoke Media (dawniej Holmes Report), uznanego wydawcę dostarczającego najważniejsze wiadomości, opinie i dane z branży PR z całego świata.

Więcej informacji o kampanii: www.bezpieczny-przejazd.pl