Ogłoszenia

Projekt SKANDYNAWIA edycja 3. Fotoreportaż J. Michasiewicz

8 marca 2019

Projekt SKANDYNAWIA edycja 3. Fotoreportaż J. Michasiewicz
(fot. Jolanta Michasiewicz)

Dopiero informowaliśmy o inauguracji Projektu SKANDYNAWIA, a już mamy za sobą trzy jego edycje. Tę ostatnią, która odbyła się 3 marca br., śledziliśmy i przekazujemy w ramach naszego redakcyjnego fotoreportażu. Redakcja tygodnika PRAWO DROGOWE@NEWS jest partnerem Projektu.

Projekt ma charakter ogólnopolski i jest skierowany do wszystkich osób posiadających prawo jazdy kat. B. W ramach kwartalnych edycji - wiosennej, letniej, jesiennej i zimowej - będą się odbywały jednodniowe 5-6 godzinne szkolenia samochodowe w warunkach specjalnych, na terenie Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy usytuowanych w różnych miejscach Polski - zapowiadał Marek Dworzecki, pomysłodawca i organizator Projektu. Życie zrewidowało te założenia, zainteresowanie okazało się ponad oczekiwania. Cel pozostaje niezmienny, jest nim zainteresowanie skandynawską szkołą jazdy i branie udziału w niezwykle fascynujących, ekscytujących i wartościowych zajęciach teoretycznych i praktycznych, z czasem nasze społeczeństwo osiągnie większą świadomość i zdobędzie ponadprzeciętną wiedzę i umiejętności. Umiejętności, które niezaprzeczalnie znajdą odzwierciedlenie w postaci większego bezpieczeństwa na polskich drogach - na wzór skandynawski. O planach i nowych propozycjach w ramach SKANDYNAWII zapytamy i będziemy Państwa informowali jeszcze wielokrotnie.

I wróćmy do minionej soboty, wydarzenie odbywało się na Autodromie JASTRZĄB. To imponujący, jeden z najnowocześniejszych w kraju, motoryzacyjnych obiektów szkoleniowo-treningowych. Potwierdzam, tam znajdziecie standard prawdziwie europejski. Od podstaw na powierzchni 21 hektarów wybudowano 3500 metrów asfaltowo-szutrowego toru szkoleniowego. Znajduje się tam płyta poślizgowa najazdowa wyposażona w szarpak, płyta poślizgowa prostokątna do ćwiczeń przy większych prędkościach, płyta poślizgowa na wzniesieniu wyposażona w aktywne kurtyny wodne, okrąg poślizgowy pozwalający na symulację jazdy w warunkach podsterowności i nadsterowności podczas pokonywania zakrętów. Układ toru jest przystosowany do szkolenia kierowców różnego stopnia umiejętności. Poznałam tam instruktorów, którzy z pasją wykonują swoją pracę. Obiecuję szerszą informację o obiekcie.

Wróciłam do redakcji pełna wiary, iż na polskich drogach może być bezpieczniej, że są ludzie, którzy czują się odpowiedzialni za to bezpieczeństwo, że chcą działać i robią to. I WY PRZYŁĄCZCIE SIĘ DO TEJ INICJATYWY. Tymczasem obejrzyjcie naszą fotorelację.

Jolanta Michasiewicz, red. nacz. tyg. PRAWO DROGOWE@NEWS