W Ministerstwie Infrastruktury odbyła się narada zatytułowana: „Jak promować nowe przepisy dla mikromobilności?”. Gospodarzem spotkania był wiceminister Rafał Weber. Współorganizatorem stowarzyszenie Mobilne Miasto (MM). Do dyskusji zaproszono przedstawicieli największych firm udostępniających hulajnogi elektryczne - operatorów reprezentujących ponad 90% polskiego rynku w tym zakresie tj. firm: blinkee.city, Bolt, Dott, Lime i Tier. Temat wiodący: kwestie popularyzacji obowiązującego z dniem 20 maja br. nowych przepisów ruchu drogowego dla elektrycznych hulajnóg.
Ministerstwo zapowiedziało kampanię informującą o nowych przepisach – m.in. poprzez infografiki publikowane w social mediach i na stronie internetowej, a także w kilkunastosekundowych spotach, adresowanych do osób używających e-hulajnóg. Operatorzy zadeklarowali wsparcie w dystrybucji materiałów informacyjnych resortu. Ze swojej strony informowali o planowanych własnych działaniach takich jak: przekaz na specjalnych ekranach w aplikacjach, samouczki, tzw. informacje push czy e-mailing. (jm)