(241-6)
^ Oznakowanie etykiet piwa z inicjatywy przemysłu piwowarskiego.
Od 1 kwietnia br. przemysł piwowarski wprowadza sukcesywnie oznakowanie opakowań piwa symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Projekt jest integralną częścią realizowanego przez przemysł wieloletniego programu edukacyjnego na temat nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Oznakowanie opakowań symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" jest wspólną inicjatywą browarów zrzeszonych w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie: Kompanii Piwowarskiej SA, Grupy Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. Przedsięwzięcie jest dopełnieniem realizowanej przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, w tym na temat nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. "Udostępnienie przez producentów części etykiety piwa i wprowadzenie symbolu "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" nie jest działaniem jednorazowym. Będzie stałym elementem opakowań jednostkowych piwa" - informuje Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku. W październiku 2006 roku Browary Polskie podpisały Europejską Kartę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, będącą inicjatywą Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych. Browary Polskie zainicjowały kampanię "Prowadzący - niepijący", realizowaną we współpracy z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i policją. Działania edukacyjne zostały dotychczas przeprowadzone w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, aglomeracji katowickiej oraz w Warszawie z udziałem ponad 60. tysięcy osób. Liczne badania konsumenckie przeprowadzane przez browary dowodzą, że komunikat w pierwszej osobie dotyczący nieprowadzenia pojazdów po alkoholu na opakowaniu piwa sprawia, że konsument się z nim utożsamia i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców. Przekaz "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" odwołuje się do konkretnych zachowań i jest przeciwieństwem ogólnych zakazów czy nakazów, których konsument nie akceptuje i się z nimi nie utożsamia. Hasło oceniono jako proste i czytelne, będące formą zasady, której ludzie powinni przestrzegać, a symbol na etykiecie jest jej naturalnym przypomnieniem.