(Fot.: PD@N 430-17)
W Warszawie wiadukt nad ulicą Łabiszyńską został otwarty w nocy ze środy na czwartek. O godz. 22 zebrała się komisja, która zdecydowała, że ciąg główny Trasy Toruńskiej może być oddany do ruchu. - Decyzję podejmie komisja, zwołana na godzinę 22- poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli nie znajdzie uchybień, rano kierowcy będa mogli skorzystać z nowej arterii - dodała. Prace na odcinku między węzłem Modlińska a węzłem Piłsudskiego w Markach rozpoczęły się w 2009 roku.
(Fot.: PD@N 430-30gddkia)
Komunikat GDDKiA: Kierowcy mogą już jeździć jezdniami głównymi Trasy Toruńskiej. Siedem kilometrów trasy głównej drogi ekspresowej S8 pomiędzy w.Modlińska a w.Piłsudskiego w Markach zostało oddanych do ruchu w nocy ze środy na czwartek. Inwestycja realizowana jest przez J&P - AVAX S.A. Prace zasadnicze na jezdni głównej trwały 24 m-ce. Obecnie prowadzone są roboty wykończeniowe na drogach równoległych i obiektach biegnących nad trasą nie powodujące utrudnień w ruchu na jezdni głównej.
Przedmiotem kontraktu jest dostosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła “Modlińska” do węzła “Piłsudskiego” w Markach o długości 7,1 km, realizowanej jako I etap zadania inwestycyjnego “Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej”. Podstawowe parametry techniczne: • klasa drogi: S – ekspresowa • nośnośćilość- ilość jezdni – 2 , - nawierzchni – 115 kN/oś • przekrój jezdni głównych:szerokość pasa- szerokość pasa awaryjnego – 2,5m; -pasów ruchu – 3x 3,5m,dzielącego – 2,5m – 5,0m (w tym opaski – 0,50m); • przekrój jezdniszerokość jezdni – 7,0m (jezdnie-zbierająco-rozprowadzających: zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach). Inwestycja przewiduje przebudowę m.in.5 węzłów drogowych (Modlińska, Marywilska, Łabiszyńska, Nowo-Wincentego, Piłsudskiego). Ramy tych działań obejmują: wyburzenie 11 wiaduktów, odbudowanie i zbudowanie 21 wiaduktów. Wyremontowanie kolejnych 13. Budowę dróg równoległych, ciągów pieszo-rowerowych i 6,5 km ekranów akustycznych.