Pytanie: Przed pierwszym spotkaniem z uczestnikami kursu - jak zrobić dobre wrażenie?
Odpowiedź: Pamiętaj! Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz.
Aby zrobić dobre wrażenie należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów, a przede wszystkim zrozumieć, kiedy zrobimy dobre wrażenie. Czasami bowiem trudno jest samemu ocenić kiedy robimy dobre wrażenie, a kiedy nie.
Jak zrobić dobre wrażenie, aby odebrano Cię jako osobę kompetentną i pewną siebie?
- powszechnie wiadomo, że ludzie wyrabiają sobie zdanie na nasz temat na podstawie pierwszych sekund od chwili, w której nas poznają, dlatego zadbaj o pozytywny wizerunek,
- przed zajęciami wprowadź się w miły nastrój,
- wejdź do Sali szkoleniowej czy pojazdu z uśmiechem,
- uśmiech powinien być szczery i niewymuszony, tzw. uśmieszki i podśmiewanie się pod nosem są niewskazane,
- przywitaj się z uczestnikami i przedstaw - pokazujesz w ten sposób dobre maniery,
- jeżeli od razu wzbudzisz zaufanie, będzie Ci łatwiej nawiązać przyjazne stosunki,
- nie spóźnij się na pierwsze zajęcia,
- zadbaj o wygląd, ubiór – schludni i zgodny z przyjętymi normami,
- używaj właściwego słownictwa,
- zadbaj o sposób wypowiedzi; przerywniki typu że... yyyyyyyyy... eeeeeee..... nooooo..... dekoncentrują uczestników; jeżeli nie wiesz co powiedzieć w danym momencie zastanów się nad tym w ciszy,
- zachowuj się tak, by Twój rozmówca czuł się z tobą swobodnie i bezpiecznie,
- skupiaj wzrok na oczach osoby, z którą rozmawiasz – pokazujesz w ten sposób, że jesteś otwarty, przyjazny i zainteresowany tym, co druga osoba mówi; jednak nie wpatruj się w oczy cały czas - co jakiś czas na chwilę odwróć wzrok,
- bądź sympatyczny i wiarygodny, zrelaksowany i miły, bądź sobą!
- pamiętaj o mowie ciała: postawa, gesty, mimika, ton głosi i sposób mówienia,
- pokaz, że masz poczucie humoru (pamiętaj tylko z kogo i czego żartujesz),
- przygotuj się do zajęć!
Więcej informacji na ten temat oraz sporo praktycznych wskazówek
otrzymasz biorąc udział w szkoleniu "Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców”
Odpowiedzi udzieliła: Maria Magierka, autorka “Poradnika metodycznego dla instruktorów nauki jazdy” przygotowanego dla uczestników PROJEKTU “Wzrost kompetencji kadry ośrodków szkolenia kierowców” (fragment)