Przegląd prasy

Akcja „Prędkość w mieście to obciach”

27 lipca 2013

Jeszcze przez 1,5 miesiąca można przesyłać zgłoszenia w konkursie “Prędkość w mieście to obciach” na film promujący bezpieczną jazdę samochodem na terenach zabudowanych. Na twórców najlepszych spotów czeka aż 30 tys. zł! Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest firma ubezpieczeniowa Liberty Direct.

W miastach dozwoloną prędkość 50km/h przekracza 68% kierowców, a w terenach zabudowanych na trasach aż 92% kierowców.W  2012 roku zdecydowana większość wypadków, bo 27 056 miało miejsce w obszarze zabudowanym (73%), zginęły w nich 1652 osoby, a 31 071 zostało rannych. Poza obszarem zabudowanym miało miejsce 9 990 wypadków (27% ogółu), zginęło 1 919 osób,  a obrażenia ciała odniosło 13 721 uczestników ruchu.

“W firmie ubezpieczeniowej na co dzień mamy do czynienia z tragicznymi skutkami wypadków samochodowych. Niestety do wielu z nich dochodzi z braku rozwagi osób, które przekraczają dozwoloną prędkość. W dużym stopniu problem ten dotyczy młodych kierowców. Dlatego akcję kierujemy przede wszystkim do nich” – tłumaczy Tomasz Suski, Dyrektor Likwidacji Szkód w Liberty Direct. “By zainteresować tematyką bezpiecznej jazdy młodzież i studentów, zdecydowaliśmy się na nowatorską, formułę wykorzystującą crowdsourcing. Choć nakręcenie filmu wymaga pewnych umiejętności, jesteśmy przekonani, że kluczem do zwycięstwa w konkursie jest pomysł” – dodaje Suski.

Akcji “Prędkość w mieście to obciach” patronuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.Patronat medialny objęły: moto.pl, regiomoto.pl, autotrader.pl, Metro.