Przegląd prasy

Moda na skutery

9 lutego 2008

Sprzedaż motocykli i skuterów dynamicznie rośnie. W zeszłym roku, według danych Samaru, kupiliśmy 7,5 tys. motocykli i blisko 92 tys. skuterów – informuje dziennik “Polska”. Coraz cieplejsze zimy sprawiły, że w Polsce skuter czy motocykl stał się - tak jak we Włoszech - praktycznie całorocznym środkiem transportu. Sprzedaż nakręcają też prywatni operatorzy pocztowi oraz firmy oferujące pizzę z dostawą do domu. W ciągu dwóch ostatnich lat wśród Polaków powróciła moda na skutery. Kupują je 30-latkowie, którzy coraz częściej - obok samochodu - w garażu robią miejsce na jednoślad. O nowej modzie, oprócz snobizmu, decydują też względy praktyczne. Skuterem czy motocyklem łatwiej bowiem dojechać przez zakorkowane ulice miasta do pracy. Dojazd jest też tańszy, bo skuter pali mniej paliwa od samochodu. Moda na skutery przyszła do nas z zachodniej Europy, gdzie prym w ich sprzedaży wiodą Francja, Hiszpania i Włochy. Ze względu na ciepły klimat i coraz łagodniejsze zimy rocznie sprzedaje się tam grubo ponad 400 tys. skuterów, głównie takich marek jak Piaggio, Vespa czy Peugeot. Efekt? W tym roku Polacy mają kupić aż 120 tys. skuterów.

Słowa kluczowe skutery