Euro NCAP poinformował o nowych, bardziej zaawansowanych technologiach bezpieczeństwa w kontekście testów wykrywania kolizji dla AEB. W 2018 r. wprowadzono szereg nowych testów w ocenie Euro NCAP, odnoszących się do kluczowych scenariuszy wypadków z udziałem samochodów, pieszych, a także wciąż rosnącej liczy rowerzystów.
Wykrywanie rowerzystów stawia przed producentami samochodów nowe wyzwania, zarówno pod kątem sprzętu, jak i oprogramowania: czujniki muszą mieć szeroki kąt widzenia, aby szybko wykrywać szybko poruszających się rowerzystów, a do prawidłowej identyfikacji potencjalnych zagrożeń kolizyjnych potrzebne są złożone algorytmy. unikanie fałszywych aktywacji. Robbert Verweij, członek zarządu Euro NCAP i starszy doradca ds. Polityki w holenderskim Ministerstwie Transportu, powiedział: "Dążenie do ratowania życia rowerzystów zainspirowało holenderski rząd do sfinansowania dużego projektu, który doprowadził do opracowania protokołu do wykrywania rowerzyści. Jesteśmy zaszczyceni, że Euro NCAP postanowił dodać ten protokół do swojego schematu ratingowego. To pierwsze wydanie Euro NCAP pojazdu wyposażonego w AEB-Cyclist pokazuje, jakie wspólne wysiłki rządów i stowarzyszeń rowerzystów można osiągnąć we współpracy z Euro NCAP. Zaplanowano także testowanie wykrywanie pieszych w ciemności i złych warunkach oświetleniowych. Kolejne nowe testy Euro NCAP sprawdzają, czy system reaguje na krawędź drogi, jest oznakowany i nieoznaczony, aby zapewnić, że samochód nie jedzie w terenie; że samochód wraca bezpiecznie na swój pas podczas próby manewru wyprzedzania, a pojazd nadjeżdżający zostaje wykryty; oraz że samochód nie może przypadkowo wjechać na drogę pojazdu wyprzedzającego na sąsiedniej linii.
Michiel van Ratingen, Sekretarz Generalny Euro NCAP, powiedział: "Te ostatnie aktualizacje w testach bezpieczeństwa Euro NCAP koncentrują się zarówno na ochronie osób wewnątrz samochodu, jak i na tych, którzy dzielą z nim przestrzeń na drodze. Nasze nowe oceny pokazują rosnący poziom zaawansowania, który można osiągnąć poprzez podłączenie różnych systemów czujników zainstalowanych w pojeździe. Ponieważ koszty tych systemów spadają, a możliwości obliczeniowe wzrastają, standardowe pojazdy wkrótce będą w stanie zapobiec znacznie bardziej złożonym awariom w prawdziwym życiu. Euro NCAP stara się wspierać tę tendencję iw kontekście podejścia opartego na bezpiecznym systemie będzie nadal walczyć z producentami samochodów, aby w standardzie zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa, zarówno użytkownikom samochodów, jak i niechronionym użytkownikom dróg".
Przypomnijmy: Euro NCAP organizuje testy zderzeniowe nowych pojazdów i zapewnia użytkownikom samochodów realistyczną i niezależną ocenę bezpieczeństwa niektórych najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w Europie. Firma Euro NCAP, założona w 1997 roku i wspierana przez kilka europejskich rządów, organizacje motoryzacyjne, konsumenckie i ubezpieczeniowe, szybko stała się katalizatorem zachęcającym do znacznych ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa w projektowaniu nowych samochodów. Oceny Euro NCAP mają ścisłe zastosowanie do pojazdów o specyfikacjach oferowanych w Europie. Oceny niekoniecznie odnoszą się do modeli oferowanych w innych regionach, nawet jeśli są sprzedawane pod identyczną nazwą, ponieważ specyfikacja produkcji i wyposażenie mogą się różnić. (jm)