(Fot.: PD@N 402-39jm)
^ Buspasy, z założenia wydzielone pasy jezdni tylko dla komunikacji zbiorowej. Wielu kierowców jest przeciwnych tej inicjatywie, jednak równie wiele miast decyduje się na ich wprowadzenie na ulicach. Pomysł bus pasów dotarł do Polski z zachodu. Tam jednak dopuszcza się na nich ruch jednośladów. Czy w Polsce powinno być podobnie?
W Warszawie, buspasy stają się coraz bardziej popularne, choć ich przeciwników wcale nie brakuje. Buspasów w stolicy jest już łącznie mają już łącznie 38 km, władze miasta zrobiły pierwszy krok, by pozwolić z nich korzystać także jednośladom. Relacjonowaliśmy trwającą od tygodni dyskusję w sprawie wpuszczenia jednośladów na buspasy. Buspasy, przeznaczone dla autobusów, komunikacji miejskiej i taksówek, bez trudu pomieściłyby sprawnie przemieszczające się jednoślady, odciążając tym samym najbardziej zatłoczone samochodami odcinki tras komunikacyjnych. Spadłoby też ryzyko kolizji między przeciskającymi się w korkach motocyklami czy skuterami a autami. I decyzja jest – postanowiono, by na wyłączony z ruchu samochodów prywatnych, w związku z budową drugiej linii metra, moście Śląsko-Dąbrowskim wpuścić obok autobusów także jednoślady. Zainteresowani komentują: to - miejmy nadzieję - początek dalszych zmian.