Opublikowano opatrzony datą 9 grudnia 2014 projekt rozporządzenia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej. osi do 10 t oraz wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej. osi do 8 t. Jak czytamy w uzasadnieniu - Projekt rozporządzenia został przygotowany ze względu na zmiany, które nastąpiły w sieci dróg krajowych o dróg wojewódzkich w wyniku:
-wybudowania i oddania do użytkowania obwodnic miejscowości a także innych nowych odcinków dróg krajowych (w tym również odcinków autostrad i dróg ekspresowych) oraz dróg wojewódzkich,
-przebudowania niektórych odcinków dróg krajowych i wojewódzkich a tym samym doprowadzenie do podwyższenia ich parametrów technicznych (zwiększenie dopuszczalnych nacisków osi),
-pogorszenia się stanu technicznego niektórych odcinków dróg wojewódzkich.
Zgodnie z projektem niniejszego rozporządzenia, w konsekwencji wprowadzonych zmian w stosunku do obecnie obowiązującego rozporządzenia, długość dróg krajowych o poszczególnych dopuszczalnych naciskach osi przedstawia się następująco:
-długość dróg krajowych do 11,5 t wynosi 6610 km (oznacza to wzrost długości sieci dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t o ok. 796 km),
-długość dróg krajowych do 10 t wynosi 10420 km (oznacza to zmniejszenie długości sieci dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t o ok. 249 km),
-długość dróg krajowych do 8 t wynosi 2213 km (oznacza to zmniejszenie długości sieci dróg krajowych o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t o ok. 109 km).
Jednocześnie należy wskazać, że sieć dróg wojewódzkich o dopuszczalnych naciskach osi do 10 t, zgodnie z projektem rozporządzenia będzie wynosić ok. 13600 km (oznacza to wzrost długości sieci dróg wojewódzkich o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t o ok. 1040 km).