Przegląd prasy

Tzw. poduszki berlińskie przed przejściem dla pieszych

19 sierpnia 2016

b0b45281161d25c63ad1f75462e3bf0d0f2aeeb1

Tzw. poduszka berlińska najczęściej montowana w pobliżu przejścia dla pieszych.

Często spowalniacze maja niewłaściwe wymiary. Generalnie w zależnie od konstrukcji progu wynosi od 18 km/godz. do 30 km/godz. Nazwane “berlińskimi” ze względu na to, że po raz pierwszy zastosowano je w Berlinie, gdzie na blisko 70% ulic obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/godz.

(545-32 fot. Jola Michasiewicz)

Tzw. poduszka berlińska czyli wyspowy próg spowalniający to rodzaj progu spowalniającego nazywanego także “leżącym policjantem”. Montowane w celu ograniczenia prędkości samochodów osobowych, stworzonego by ograniczać prędkość samochodów osobowych jednocześnie nie zakłócając ruchu pozostałych uczestników ruchu drogowego. W tym celu poduszka jest na tyle wąska by rowerzyści mogli przejechać z jej prawej strony i by autobusy mogły nad nią przejechać nie najeżdżając żadnym z kół, jednak na tyle szeroka by samochody osobowe musiały na nią najechać kołami przynajmniej z jednej strony. - Urządzenia te stosowane są w strefach znacznego ograniczenia prędkości, na drogach wewnątrzosiedlowych oraz bezpośrednio w sąsiedztwie szkół i przedszkoli. Spowalniacze mogą mieć maksymalnie 10 cm wysokości. Często są stosowane na ulicach z komunikacją miejską. Ze względu na swoje parametry są często stosowane na ulicach z komunikacją miejską. Zdarza się, iż mają niewłaściwe wymiaru, co s skrajnym przypadku doprowadza do uszkodzenia miski olejowej, zderzaka czy nawet zawieszenia pojazdu. Częstym przypadkiem i niedogodnością jest niewłaściwe oznakowanie lub jego brak.

9a4806b20a4704eab42a754336ebb5aa7aedf1bb

(545-33 fot. Jola Michasiewicz)

Źródła PRAWO DROGOWE@NEWS – Wyszukiwarka: URZĄDZENIA BRD MAGAZYN AUTO Pl – „Za wysokie progi”