Fundacja KRZYŚ oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie wspólnie z partnerami zorganizowały V. edycję kampanii “Europejska Noc Bez Wypadku”. Obok Polski w akcji udział wzięły: Belgia, Francja, Niemcy, Holandia, Luksemburg, Hiszpania, Litwa, Łotwa, Estonia, Szwecja oraz Szwajcaria. Akcja odbyła się jednocześnie we wszystkich krajach. Celem tego międzynarodowego przedsięwzięcia, zainspirowanego przez belgijską fundację Responsible Young Drivers jest ograniczenie liczby nietrzeźwych kierowców na drogach.
V. edycja kampanii “Europejska Noc Bez Wypadku” odbyła się m.in. dzięki zaangażowaniu 180 wolontariuszy. Ochotnicy byli obecni w 54 klubach, 18-tu polskich miast: Warszawy, Rzeszowa, Katowic, Opola, Olsztyna, Szczytna, Mrągowa, Gdańska, Sopotu, Kościerzyna, Gdyni, Chełma, Lublina, Wrocławia, Krakowa, Bydgoszczy, Kielc oraz Poznania. Podczas wieczoru wolontariusze namawiali kierowców, aby wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu po to by bezpiecznie odwieźć swoich znajomych do domu. Uczestnicy kampanii, na znak przyłączenia się do akcji, założyli rozpoznawalną, jednorazową niebieską opaskę. Bransoletka przypominała i informowała, że oznaczone osoby, nie będą piły alkoholu. W momencie opuszczania klubu osoby z opaskami miały możliwość przebadania się alkomatem. Konsekwentni kierowcy zostali nagrodzeni upominkami - koszulką, smyczą oraz brelokami i naklejkami DRIver’a czyli Dyżurnego Ruchu Imprezowego. Natomiast osoby, u których zostanie wykryty alkohol w wydychanym powietrzu, zachęcano do pozostawienia pojazdu i skorzystania z alternatywnej formy transportu.
Swojego wsparcia tegorocznej kampanii udzieliły Komisja Europejska oraz Ministerstwo Infrastruktury. Patroni medialni: Radio ESKA, Wirtualna Polska oraz tygodnik Moto Biznes.