Przegląd prasy
0 komentarzy

Ministerstwo odmawia. Choć możliwość jest!

8 września 2017

Ministerstwo odmawia. Choć możliwość jest!
Jeżeli mamy założony profil zaufany możemy sprawdzić stan swojego konta punktowego w portalu Obywatel.pl (elektronicznie i bez opłat). Ministerstwo Cyfryzacji - Wniosek o udostępnienie danych z bazy CEPiK (kliknij)

Zaledwie w dniu wczorajszym na łamach tygodnika PrawoDrogowe@NEWS informowaliśmy o wniosku ubezpieczycieli - zgłoszony podczas XXVII forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdrój. Dotyczył on dostępu do bazy mandatów i tzw. punktów karnych kierowców, informacji zapisywanych w CEPiK. Uzasadnieniem wystąpienia był precyzyjny raport Polskiej Izby Ubezpieczeń pn. „Strategia poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce”. Ogłoszono propozycję swojego rodzaju systemu kar i nagród. Ukarani – wyższą składką ubezpieczeniową - miał być ukarany kierowca pirat drogowy. W ten prosty sposób miało dojść do zmniejszenia liczby ofiar wypadków droowych. W trybie ekspresowym poznaliśmy stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji. Zacytujmy publikowane w mediach stanowisko: - Ministerstwo Cyfryzacji nie przewiduje wprowadzenia takich zmian w przepisach, które umożliwiłyby firmom ubezpieczeniowym dostęp do systemu CEPiK - poinformował rzecznik prasowy resortu Karol Manys. I dalej: - - Już wcześniej ubezpieczyciele zgłaszali się z takimi postulatami, żeby umożliwić im pozyskiwanie informacji, na przykład dotyczących punktów karnych. Chodziło im zapewne o to, by oferować zniżki tym klientom, którzy punktów karnych nie mają. Na chwilę obecną nie ma możliwości prawnych, żeby ubezpieczyciele mieli dostęp do stanu punktów karnych swoich klientów. Nie zamierzamy w tym zakresie zmieniać przepisów - dodał Manys. Rzecznik pozostawił tu jednak pewną furtkę. Zwrócił uwagę, że jeżeli kierowca sam zechce swojemu ubezpieczycielowi takie dane przekazać, to „w tym zakresie nie ma żadnych przeciwskazań. Jeśli ubezpieczyciele zaoferują klientom możliwość zmniejszenia składki w zamian za udowodnienie, że mają czyste konto punktowe lub mają niewiele punktów, to klient sam może przekazać ubezpieczycielowi wydruk ze swojego konta, na które może się zalogować korzystając z profilu zaufanego. To dany obywatel, dany kierowca musi podjąć decyzję. Nie ma możliwości, żeby ubezpieczyciele otrzymywali dane o stanie punktów automatycznie” - podkreślił. (jm)

Brak komentarzy do tego artykułu. Możesz być pierwszy!

Twój adres e-mail nie będzie widoczny na stronie. Wymagane pola zostały oznaczone symbolem *. Twój adres IP będzie zapisany do wiadomości administratora serwisu Prawo Drogowe. Kontynuując zgadzasz się na ten warunek.